Skip to content

Archive – insights,

trends & latest..

Archive

A blog archive devoted to feed the curious mind with insights, trends, jobs or anything we find interesting.

So far..

 

JOBBAR DU SOM SNICKARE ELLER VVS-MONTÖR?

Grattis! Då har du möjlighet att tjäna 800 SEK direkt från hängmattan genom att vara med i en telefonintervju!
Read More >

FOKUSGRUPP OM MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER!

På uppdrag av EU-kommissionens generaldirektorat för rättsliga frågor, konsumentfrågor och jämställdhet genomför AskSweden en fokusgrupp med temat mänskliga rättigheter. Var med i årets kanske viktigaste fokusgrupp och hjälp till att utveckla en europisk informationskampanj om mänskliga rättigheter!
Read More >

DESIGN-TEST AV EN NY ELPRODUKT!

Gillar du design och inredning? Var med i vårt desgintest av en ny el-produkt. Säg vad du tycker och tjäna 250 SEK!
Read More >

ÄLSKAR DU ATT RESA?

Saknar du den där känslan i magen när flygplanet lyfter och lämnar marken mot främmade land? Eller känslan när man stiger in i hotellrummet och kollar in balkongen? Bra.. då är du den vi söker!
Read More >

VAR MED OCH TESTA EN NY ENERGIDRYCK!

Var med och testa en ny energidryck! Smaka och berätta vad just du tycker. Alla testare belönas med ett presentkort på 250 SEK!
Read More >

WEBBFORUM OM TOBAKSFRITT SNUS

Vi söker deltagare till ett webbforum om tobaksfritt snus! Vi söker dig som har använt tobaksfritt snus, eller nikotinpåsar, under minst 6 månader. Du deltar hemifrån från din egen dator och alla deltagare får ett presentkort på 800 SEK. Webbforumet äger rum mellan den 3:e och 10:e december.
Read More >

KONCEPTTEST AV VITVAROR!

Var med i ett spännande och roligt koncepttest av en ny produkt och tjäna 250 SEK! Vi söker dig som gillar ny teknik och design och vill vara med i ett test av en ny tvättmaskin. Testet genomförs på ett Coronasäkert sätt i centrala Stockholm under v 48 – 50.
Read More >

FOCUS GROUPS IN STOCKHOLM!

AskSweden has opened a new office in central Stockholm with a facility for conducting focus groups, IDI:s, product tests, workshops etc.
Read More >

UX + CX = TRUE

Today, a big part of most companies’ customer interaction, is based on digital interfaces such as websites, e-services and mobile apps. Understanding how these interfaces affects your customers, and how it impacts their perception of your company is vital. Yet, few companies sees these, in the full picture of how incorporated UX and CX is.
Read More >